Kapitel 1 - Just ice cream ice cream and ice cream

- Vadå vill inte du bara slå till mikayla eller något? sa christian och drack ur sin milkshake.
- Jo det klart men nä.. sa jag och torkade bort glassrester som fanns framför mig på diskbänken.
Det plingade till vid dörren och jag förstod genast att en ny kund kom in , jag kollade upp på personen.
det var kanske en 18 årig tjej som hade coolt blåt hår och en piercing vid näsan och två vid örat.
Hon granskade glassarna och rotade i plånboken och tog ut pengar.
- två kulor Jordgubbsglass sa hon och pekade på jordgubbsglassen i båset.
- Absolut ! strut eller bägare sa jag.
- Strut.
Jag tog fram glassskopan och tog glass med den och la i struten.
- Det blir 3 dollar tack sa jag och räckte fram glassen till henne.
Hon gav mig tre dollar och gick sedan iväg med glassen i munnen.



Jag gick tillbacka  till christian som satt på en barstol framför mig vid diskbänken.
- Vad ska du göra efter jobbet sa christian och slurade på sin milkshake.
- Hmm.... äta middag... inget mer tror jag har inget för mig.
- Vill du ha ''sleepover'' med mig ,caitlin , chaz , ryan idag ? sa han och log mot mig.
- Gärna ska  bara fråga mamma och pappa sen sa jag och gav han ett leende.
- Vad bra men jag nåste gå nu sa han och la sin milkshake åt sidan och sträckte sig över disken och kramade mig.
- Vi ses sen sa han och tog sin jacka och gick ut ur baren.
Där stod jag ensam, ensam med glassen.


Jag torkade bord och torkade diskbänkarna och gjorde ny gräddglass och testade nya smaker.
- Du har gjort tillräckligt idag sa mr. Baker och klappade mig på axeln.
Mr.baker var alltid stillig men också alltid klädd i kavaj och slips.Han var mörkhyad och väldigt lång.
Han var riktigt stilig för att jobba på en glassbar.



- Tack så mycket sa jag och gick för att hänga av mitt förkläder.


*


- Ska inte du skriva i din ABCbok än att stör mig sa jag´och kollade argt på Wanda.
- Varför de? kan vi inte gå ut med lucky! sa hon och log
- Ja villken bra ide vikan fota lite sa jag och visade min ljusblåkamera till henne.
o ja hon är min lillasyster.
Hon rusade til hallen och jag följde efter henne.
jag ropade på lucky och hon sprang emot mig.
Jag satte på henne sitt lila koppel och hjälpte Wanda på med sina sandaler.
Wanda ville gå till en park några kvarter bort så vi gick ditt och wanda och lucky sprang mot gungorna.

- WAANDDAAA! LUUUCKY! skrek jag och dom kom springandes , wanda la sig ner med sin mjukglass på gräset och slickade på glassen.
lucky spran och la sig framför henne och slickade på hennes glass på andra sidan.
jag knäpte ett foto och kollade på den underbara bilden.
''så underbara'' tänkte jag...




äntligen...... den förra blev bättre eftersom den raderades men hoppas ni gillar det det ska bli högst 3 kommentarer från olika ipadresser tills ni får part two.
kan inte läsa igenom just nu. sry om de stavfel

Kommentarer
» Fanny :)

Så bra!

Mera :)

2011-10-09 13:56:33
URL: http://fannyyhh.blogg.se/
» heej :D

bra!

2011-10-10 08:46:21
URL: http://justmyyway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback