kapitel 5 - Bowling

- LALALALlaLLALALLAALLAFLABBALA skrek chris i bílen när vi var påväg till en park.
- SHuuuuuuut upp.skrek ryan som körde.
jag tog ett foto på mig med min telefon och loggade in på twitter och skrev:
sitting in the car with my crazy friends #SWAG!

 Nu var vi framme och Ryan parkerade bilen så att vi äntligen kunde hoppa av. Vi gick mot parken där vi skulle träffa Justin somvar otroligt nog helt tom förutom att det satt en kille lite längre bort på en bänk. Han hade en svart hoodie och en keps nerdragen över huvudet. Ryan som var först styrde ditåt. Fråga mig inte varför för det har jag ingen aningen om.
- Vart ska vi? frågadejag förvirrat. Jag hann aldrig få svar på min fråga eftersom vi nu var framme vid bänken och "killen" reste sig upp och drog av sig kepsen.
- Bro!! han omfamnade Ryan i en stor grabbkram och sedan resten av killarna. Efter det kramade han Caitlin och tillsist stog han framför mig och flashade ett leende.

- Var försiktig nästa gång! han flinade lite innan han gav mig en lätt kram som jag besvarade löst. Jag tänkte på det han hade sagt, han hade faktist räddat mig. Man vet aldrig vad den där mannen hade gjort om inte Justin kommit. Jag blev avbruten i mitt tänkande av Christian som var helt hyper som vanligt.

- Halååå!! kan vi inte göra något! han hoppade runt och verkade inte kunna stå stilla en enda sekund.
- Jaja ta det lungt! skrattade Justin
- Kan vi inte ehm..jag vet bowla! känner för att äga ut er idag! flinade Caitlin själsäkert. Grabbarna brast ut i ett skrattanfall och jag fattade ingenting.
- Jo du förstår förra gången vi bowlade fick caitlin bara 60 poäng efter att vi spelat inästan 2 timmar! förklarade Christian medan han försökte hålla sig för skratt.

Jag skrattade också men sedan blev alla seriösa igen. Vi gick mot parkeringen där även Justins bil var parkerad. När vi var framme tittade Justin på oss alla och försökte se sårad ut.
- Men varför måste jag åka själv för! han försökte verkligen se uppriktigt ledsen ut men man såg ändå ett leende leka i hans mungipor.
- Jag kan åka med dig, som ett tack! flinade jag.
- Tack för vadå? frågade Ryan nyfiket. Jag blev lite obekväm i den situationen eftersom jag inte ville erkänna att jag höll på att åka med en gammal gubbe i hans skåpbil dom skulle trott att jag var helt galen, vilket jaga erkänner att jag var. Jag vet inte riktigt vad som flög i mig där jag var väl helt enkelt så förbannad på mikayla så jag visste inte riktigt vad jag gjorde. Gud vad jag hatade Mikayla.
- Det, det är en sak som stannar mellan mig och Jessica, eller? han tittade på mig och log. Jag nickade försiktigt och följde efter honom till hans bil medans resten följde oss med blicken och tittade oförstårligt på varandra. Justin var så förstående vilket gjorde mig glad, att han inte berättade för alla andra.

- Tack igen, skrattade jag blygt när vi hade satt oss i bilen.
- Inget att tacka för ju. Det blev tyst ett tag tills vi började prata lite om bowling.

- Så kan du bowla? frågade Justin nyfiket.
- Nja sådär, själv då?
- Du kan kalla mig proffset! han blinkade med ena ögat mot mig men vände sedan tillbaks blicken mot vägen. Jag kunde inget annat än skratta vilket jag gjorde. Han svängde av från vägen och parkerade utaför bowlinghallen där Ryan's bil redan stod så jag antog att de redan var inne i bowlinghallen. Vi skyndade oss in genom dörren och så rätt hade jag. Dom stod där precis innanför dörren och bokade banor.

Justin's perspektiv

Bowlinghallen verkade ganska tom vilket jagvar glad över. Jag älskar mina fans men ibland vill jag ha mitt privatliv för mig själv och kunna umgås ostört med mina vänner. Det visade sig att bara en bana var upptagen så vi bokade alla andra banor. Även fast vi bara skulle använda 2 så kändes det skönt att veta att ingen kommer komma och störa oss. Vi tog av oss våra skor och tog på oss varsit par bowlingskor istället.

- Kan vi inte köra ilag, alltså tre mot tre? föreslog Chaz. Alla nickade inklusive jag då.
- Visst! men vilka lag?

- Jag, Ryan och Chaz! flinade Christian
- Men men...
- Vadå vi är faktist också bra! avbröt Caitlin mig
- Ja eller hur, jag flinade mot henne och hon slog till mig lätt på armen.

Spelet var i fullgång nu och det var tyvär inte särskillt jämn. Som alla kanske redan listat ut så ledar Christian, Chaz och Ryan med över hundra poäng. Caitlin kan absolut inte spela men Jess är rätt okej. Det var nu Jess tur och jag gick fram till henne när hon stog och valde klot.

- Ska jag hjälpa dig?
- Va? hon tittade förvirrat på mig.
-Kom! Jag drog med henne bort till banan och ställde mig bakom henne. Jag la min vänstra hand på hennes vänstra höft och min högra hand på hennes. Jag hjälpte henne att svinga klotet lite lätt innan hon släppte det efter att jag hade siktat ordentligt

- STRIKE! skrek hon överlyckligt och jag var påväg att ge henne en *high five* men hon slängde sig i min famn och kramade om mig hårt.

- Haha ta det lungt! skrattade jag fram.

                                                            *

Efter en hård match förlorade vi ändå tillslut och vi bestämmde oss för att gå och äta ute någonstans. Tillslut fick det bli Kinamat.

Jess's perspektiv

Vi åt på en kinesisk restaurang och maten var utsökt! Den smakade hur bra som helst och det var perfekt efter en hård bowlingmatch, där Justin iochförsig hade gjort det mesta men ändå!

Nu hade alla ätit färdigt och vi hade gått på stan lite. Ganska många hade kommit fram och velat ta kort med Justin och vissa ville även ta kort tillsammans med alla. Altså med Justin, Ryan,Chaz, Christian och Caitlin men såklart ingen med mig. Eller vad hade jag förväntat mig? iallafall så kände jag mig lite utanför och tillslut ville jag bara hem och vila, det började bli lite tråkigt.

- Hörni jag ska nog hem nu.
- Åh vad synd men vi ses väl imorgon! Caitlin kramade om mig och även Christian men dom andra vinkade jag bara till och började gå hemmåt eftersom vi inte var särskillt långt ifrån mig.


deta kapitel skrev amanda
dry om de stavfel måste lägga mig nu så god natt! :D <3 /amie

Kommentarer
» Liiz:)

Vad kul att ni skrev ett kapitel:)

2011-11-13 19:45:47
» Lina

Grymt skrivet!

Kika gärna in på min novellblogg och läs det första kapitlet. Feedback uppskattas!

2012-06-20 20:22:28
URL: http://justicesstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback